Så længe er Cornelius ude efter brækket ankel


Dommen over Cornelius' ankel er klar.

FCK's lægestab har undersøgt deres dyrt indkøbte angriber, og de forventer, at han er ude med sin skade det næste halve år, skriver FCK på sin hjemmeside.

- Det var en stor skade, som alle kunne se, med et åbent brud på anklen. Andreas er blevet opereret af et meget kompetent team i Aarhus, og operationen er forløbet planmæssigt. Da der er tale om et åbent brud, så skal han forblive indlagt nogle dage, og så venter der et forløb, hvor det først drejer sig om, at han skal hele og derefter i gang med et længere genoptræningsforløb, fortæller F.C. Københavns læge, Morten Boesen, der forventer, at Andreas Cornelius vil være ude cirka et halvt år.

Skaden opstod i første halvleg mod Silkeborg, da Dennis Flinta kom hensynsløst flyvende i en tackling mod Cornelius. Man kunne straks se, at den var helt gal, da FCK-angriberens fod vendte den helt forkerte vej. Synderen Dennis Flinta slap noget uforståeligt med et gult kort for den voldsomme tackling. Andreas Cornelius måtte efterfølgende bæres fra banen i svære smerter, mens han fik ilt fra en maske.

I artiklen på FCK's hjemmeside udtaler den uheldige angriber sig for første gang om sin brækkede ankel. Andreas Cornelius er efter omstændighederne ved godt mod.

- Det var selvfølgelig meget ubehageligt og smertefuldt, men jeg er rigtigt glad for, at operationen er gået godt. Nu skal jeg lige bruge lidt tid på at komme mig ovenpå det her, og så ser jeg frem til at komme i gang med genoptræningen. Jeg vil også gerne takke for de utroligt mange hilsner, jeg har fået. Dem sætter jeg stor pris på, siger Andreas Cornelius, der bliver bakket 100 % op af klubbens manager Ståle Solbakken.

- Ifølge vores medicinske stab, så er det her en alvorlig skade, men også en skade, som Andreas vil komme sig over. Han er en meget vigtig spiller for os nu, og det vil han også være, når han kommer tilbage. Alle i F.C. København står bag Andreas i den her situation, vi vil støtte ham i hans vej tilbage til fodbolden, og vi ser frem til at se ham tilbage på banen allerede senere på året, siger manager Ståle Solbakken.

Vi har talte med Silkeborgs Dennis Flinta dagen efter, at han havde brækket Andreas Cornelius' ankel. Og den rutinerede slider var utrolig ked af, at han har sat FCK'eren uden for grænsværen det næste lange stykke tid.

- Jeg synes det er på sin plads at sige undskyld. Og hvis han vil have min undskyldning, så får han den... og mere til, for jeg er rigtig ked af den situation, jeg har bragt ham i, sagde Dennis Flinta til Ekstra Bladet.

Efter lægernes dom er det hævet over enhver tvivl, at det danske U21-landshold må undvære deres vigtige spydspids til sommerens EM-slutrunde i Tjekkiet
12.59Google Blogspot