Juleønsket - Tv2 Julekalender - Skuespiller





1 December - TAG EN VEN
Opslået af Juleønsket TV2 Julekalender 2015 på 1. december 2015

Olivia Hillingsø spiller hovedrollen som Julie i TV 2s julekalender 2015 – “Juleønsket”. Her har du mulighed for at læse mere om det unge skuespiller-talent.
Olivia Hillingsø er født i 2003 og er dermed 12 år gammel og bor i Gentofte. Olivia er 1,48 cm. høj. Vi er ikke klar over om Olivia Hillingsø har en kæreste eller søskende.
Olivia elsker skuespil Til Billed-Bladet har Olivia sagt at det sværeste ved at spille med i årets julekalender “Juleønsket” var at huske replikker og lade være med at grine. Olivia elsker teater og skuespil. Hun har stået på scenen i Eventyrteatret og var rigtig lykkelig, da hun efter casting blev udvalgt til TV 2-julekalenderen.
Oliva Hillingsø fortæller til Billed-bladet at: “– Jeg var hos min far på arbejdet, da han blev ringet op, og da jeg fik røret og fik beskeden, at jeg havde fået rollen, begyndte jeg at græde. Min far arbejder på et hospital, så man må ikke skrige.” Olivas far, Jens Hillingsø, er klinikchef på Rigshospitalet.
Olivias familie Olivia Hillingsø er niece til skuespiller Ellen Hillingsø (Der har medvirket i flere forskellige film og Tv-serier, senest ‘Rita’ på TV 2) og barnebarn af tidligere generalløjtnant Kjeld Hillingsø.
Fasteren Ellen Hillingsø hjælper og støtter Olivia i drømmen om at blive skuespiller. Til Billed-Bladet fortæller Olivia om en speciel app som Ellen har anbefalet hende: – “Den hedder ”Rehearsal” og er rigtig god til at øve replikker med. Og så har Ellen givet mig en masse gode råd og sagt, at jeg skal prøve at lade være med at spise for meget slik på optagelserne”.
Olivia har haft en statist-rolle i ‘Rita’ hvor faster Ellen Hillingsø medvirker.
Om Julie fra Juleønsket: Julie er 12 år gammel og har et stort hjerte og er altid klar til at hjælpe. Elsker ALT, der har med jul at gøre, men hendes hidsighed kan godt løbe af med hende, når tingene går hende imod…
14.42Google Blogspot