Danmark har talent 2015 [Tv2 Serie]


Den danske version af det populære talentprogram 'Britain's Got Talent' kommer snart på tv-skærmen herhjemme som 'Danmark har talent' på TV 2.
Her på danmarkhartalent.tv2.dk kan du løbende - frem til jul - følge præsentationerne af en række af de talentfulde danskere, der deltog ved de åbne auditions her i sommer, hvor de optrådte på scenen i Falkonér Centret i København foran dommerpanelet bestående af Peter Frödin, Jarl Friis-Mikkelsen, Cecilie Lassen og TopGunn.
Her kan du se sangeren Ainda optræde.

Se Danmark har talent på TV 2 PLAY


TV 2 har sat jagten ind på Danmarks største talenter, og tv-vært Jarl Friis-Mikkelsen, sanger TopGunn, balletdanser Cecilie Lassen og skuespiller Peter Frödin udvælger de forskellige talenter, der går videre fra de første auditions.
Læs også: Danmark har talent: Hør 63-årige Jens jodle
I det andet program af 'Danmark har talent' blev dommerne lokket med udenfor, da Holgers optræden krævede lidt mere plads. Han nåede at gøre dommerne lidt nervøse, inden han landede sikkert igen.

For 23-årige Oliver Gammelgaard Nielsen alias rapperen TopGunn er det ikke kun den allernyeste musik, der giver ham gåsehud på armene. Faktisk har han en særlig forkærlighed for en musik-genre, som de fleste unge nok ville være pinligt berørte over, hvis deres forældre lyttede til.
- Jeg er vild med dansktop-musik. Sådan nogle klassikere som "Himmelhunden" og "Mormors kolonihavehus" er jo store sange, og det synes jeg sgu er fedt. Men jeg har nu også hørt meget Giro 413 som lille hjemme hos min mor om søndagen, siger TopGunn til tv2.dk og indrømmer, at hans noget retro-agtige musiksmag har ret stor indflydelse på, hvilke acts han foretrækker i 'Danmark har talent'.

- Jeg har da sendt flere dansktop-sangere videre, erkender han med et lille grin. Se videoklip øverst med kæresteparret Lis Jørgensen og Gunnar Flørning fra Slangerup, som ved deres audition i andet afsnit af 'Danmark har talent' gør indtryk på TopGunn med sangen "Når du smiler".
Giver inspiration til ny musik

Selv om TopGunn selv beskæftiger sig mest med dancehall- og rapmusik, bruger han indimellem de gamle schlager-hits som grobund for ny musik.
- Mange gange hvis jeg mangler inspiration til ny musik, kan jeg godt finde på at høre noget dansktop. Lige for tiden dyrker jeg f.eks et par gamle Kim Larsen-albummer. Dansktop er jo i virkeligheden bare dansk musik, som har ligget på Top 40. Så det er et meget vidt begreb, forklarer han og tilføjer.
- Jeg prøver faktisk at høre så meget som muligt, så jeg hele tiden kan lære noget nyt at kende, konstaterer han.
Bamse var herrefed

Når TopGunn har en svaghed for diverse dansktop-melodier, er der dog samtidig et vist forbehold for hans begejstring.
- Der findes rigtig mange gode sange, men det skal altså også være nogle fede folk, der synger dem, for at jeg er solgt. En sanger som Bamse var herrefed. Ham var jeg ret glad for. Han lavede også en del cover-numre, hvilket jeg synes er fedt. Han var en sej fyr, siger den unge rapper med et eftertænksomt udtryk.
Om TopGunn vælger at bruge sit eneste tryk på "Den gyldne buzzer" (der sender deltageren direkte videre til live-programmerne) på en dansktop-solist, vil vise sig i de kommende audition-programmer i 'Danmark har talent'.
Se andet afsnit af 'Danmark har talent' tirsdag d. 30. december kl. 20.00 på TV 2 og TV 2 Play
03.19Google Blogspot